Het duurzame wasmerk Seepje heeft een Red Dot Award in de categorie Packaging Design gewonnen voor het ontwerp van hun verpakkingen. De prijs wordt op 26 oktober in Berlijn uitgereikt. Seepje heeft volgens de jury gewonnen door de uitstraling, kwaliteit en de creativiteit van de verpakking.

Sinds 2014 maken oprichters Melvin Loggies en Jasper Gabriëlse van Seepje was- en reinigingsproducten op basis van vruchtschillen. Tijdens hun studententijd kwamen zij erachter dat de schillen van de Sapindus mukorossi vrucht veranderen in een natuurlijke vorm van zeep zodra ze met water in aanraking komen. Met een studiefinanciering van €4.600 startten zij Seepje. Een succes: je kunt de producten van Seepje inmiddels bij 1.600 winkels in vijf landen kopen. Loggies en Gabriëlse kregen eerder dit jaar een plek in de Forbes 30-under-30 Europe 2018 en wonnen een NL Packaging Award en een zilveren Pentaward in de categorie Huishouden.

Zeepblok vs. wikkel

De verpakkingen van Seepje zijn uiteraard ook duurzaam – wat overigens best een uitdaging was. In samenwerking met onder andere FLEX/design en Heldergroen ontwierpen zij het inmiddels herkenbare groene of blauwe Seepje-zeepblok. De verdere verpakking is voor 97% gemaakt van gerecyled HDPE-plastic uit de buurt van Rotterdam. Van het bruikbare plastic afval wordt een korrelvorm gemaakt, en dat is de grondstof voor de wikkel. Omdat de wikkel te scheiden is van de fles, motiveren Melvin en Jasper om de materialen opnieuw te recyclen.

Total
26
Shares

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*
*

Hallo! Deze website maakt gebruik van cookies

De noodzakelijke (functionele) en statistiek-cookies verzamelen geen persoonsgegevens en helpen ons de site te verbeteren. Die staan dus altijd aan. Veel plezier! Lees meer over onze cookies.