Met de vele festivals in het vooruitzicht lanceert Plastic Promise de campagne ‘Never Give Up On Your Cup’. Het doel van de campagne? Festivalbezoekers aansporen om plastic drinkbekers terug te brengen, zodat deze opnieuw gebruikt of gerecycled kunnen worden.

Want hoewel het terrein vrijwel altijd schoon wordt achtergelaten, heeft het op de grond gooien van je plastic beker zeker zijn nadelen. Wanneer ze ook maar een beetje vervuild raken, is het hoogwaardig recyclen al lastig. Er ontstaat dan een mix van verschillende afvalsoorten wat recyclen ingewikkelder maakt. Door plastic in de juiste afvalbak te gooien krijg je monostroom plastic, wat goed te recyclen is. Kleine moeite, groot resultaat!

Mediakit en een mooi streven

Daarom heeft Plastic Promise, een landelijke beweging met pioniers uit de evenementenindustrie, drankfabrikanten, festivals en sportevents, afgelopen weekend de campagne ‘Never Give Up On Your Cup’ gelanceerd. Organisaties kunnen een gratis mediakit downloaden waarmee ze bezoekers informeren over duurzaam plastic gebruik. Het streven is dat binnen drie jaar minimaal 50 procent van alle plastic wegwerpartikelen door herbruikbare producten is vervangen of hoogwaardig gerecycled wordt. Organisaties als Amsterdam Open Air, Awakenings, Bavaria, Coca-Cola, DGTL, Elevation Events, Dekmantel, Grolsch, Heineken, Johnny Walker, Jupiler, Lipton, Loveland, Lowlands, Mysteryland, Pepsi, Red Bull, Vierdaagsefeesten en de Zwarte Cross zijn al aangesloten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*
*

Hallo! Deze website maakt gebruik van cookies

De noodzakelijke (functionele) en statistiek-cookies verzamelen geen persoonsgegevens en helpen ons de site te verbeteren. Die staan dus altijd aan. Veel plezier! Lees meer over onze cookies.